Kawa z kardamonem po indyjsku

Nigdy nie byłam w Indiach, podobnie, jak i w wielu innych miejscach, do których zupełnie nie jest mi po drodze. I pewnie następnym razem, podświadomie, też wybrałabym przeciwny kierunek mej podróży.

Pozostaje mi tylko czekać na inne wcielenie ( najlepiej jakiegoś ptaszka wysokich lotów ), lub wygraną w totolotka. Tymczasem korzystam z książki napisanej przez prawdziwego Hindusa, bo kimże innym jest gość o imieniu Sandi Rasegaram Selvarajah? Mam nadzieję, że stosując się ściśle do jego wytycznych i przepisów, uda mi się choć odrobinę zbliżyć do klimatu znad Gangesu i Brahmaputry. Zaczynam skromnie, aczkolwiek bardzo smacznie – od pysznej kawy z kardamonem.

Kawa z kardamonem po indyjsku

porcja dla 4 osób

  • 2 filiżanki tłustego mleka
  • 2 filiżanki wody
  • łyżka zmielonej kawy
  • 3 łyżki cukru
  • 1/4 łyżeczki kardamonu w proszku
  • 3 ziarna kardamonu
  1. Zagotuj wodę z mlekiem i ziarnami kardamonu.
  2. Dodaj kawę i cukier ( ich ilość możesz zmienić w/g swojego smaku ), pozostaw na małym ogniu przez około 10 minut.
  3. Wsyp sproszkowany kardamon i zdejmij z ognia.
  4. Przefiltruj kawę, gorącą rozlej do filiżanek. Smacznego!

Przepis pochodzi z poniższej książki oraz bierze udział w akcji „Kuchnia indyjska

Sandi Rasegaram Selvarajah „La cuisine indienne”

7 thoughts on “Kawa z kardamonem po indyjsku

  1. Nie lubię kawy, musi mnie bardzo zachęcić żebym się napiła – Twoja wygląda jak zwykle bardzoooo zachęcająco . Ostatnio kuszą mnie też kawy mrożone 🙂

Don't be shy, leave a comment :)