Kurczak dobrze upieczony

Moi Drodzy, powiem krótko – na mojej półce od kilku dni leży nowiutka książeczka ze 101 przepisami na kurczaka. Nie znam nikogo, kto by nie lubił tej ptaszyny, z osobnikami psiej rasy włącznie. Na pierwszy ogień poszła pozycja ze 162 strony, z działu Repas gourmands. Boże, jakie to było pyszne! Pomijam już drób, ale marcheweczki przyrządzone w ten sposób są najlepsze na świecie! Przynajmniej w moim świecie, do dnia dzisiejszego włącznie. Polecam Wam ten przepis i podpisuję się pod nim wszystkimi przyciskami mojej klawiatury 🙂

Potrzebne będą:

  • 2 pęczki młodej marchewki
  • 1 główka czosnku
  • 1 cytryna
  • 1 łyżeczka ziaren cuminu
  • 1 łyżeczka płynnego miodu
  • 85 g masła
  • 1 pęczek natki pietruszki
  • 1 kurczak ( około 2 kg )
  • 1 liść laurowy
  • pieprz i sól, ewentualnie papryka ostra, lub inne przyprawy do kurczaka
  1. Rozgrzej piekarnik do 200 ° C.
  2. Obierz marchewki i czosnek. Dwa ząbki posiekaj drobniutko.
  3. Marchewki ułóż na blasze. Posyp je posiekanym czosnkiem i cuminem, a następnie polej paroma kroplami cytryny i miodem. Dodaj połowę masła. Przypraw pieprzem i solą, wymieszaj.
  4. Opłukaj natkę, oddziel listki od gałązek.
  5. Umyj kurczaka i przypraw go od środka.
  6. Również do środka włóż gałązki natki, pozostałe ząbki czosnku, liść laurowy oraz połowę cytryny.
  7. Ułóż kurczaka na marchewkach i posmaruj resztą masła. Możesz go posypać papryką, lub innymi przyprawami.
  8. Wstaw do piekarnika na około 50 minut.
  9. Kiedy kurczak będzie gotowy – wyjmij go na talerz, przykryj folią, aby nie wystygł.
  10. Marchewki posyp posiekaną natką i wstaw ponownie do piekarnika, aż będą miękkie i ładnie skarmelizowane ( kilka, kilkanaście minut ).
  11. Podawaj na gorąco z ziemniakami, frytkami, couscous, lub czym chcesz, smacznego!

Innym razem, jako przystawkę, polecam upiec / udusić w piekarniku same marchewki ( jak w punkcie 3 i 10 ). Sami przekonacie się jak wspaniale smakują.

Przepis z książki „Le meilleur du poulet” Wyd. Larousse

9 thoughts on “Kurczak dobrze upieczony

  1. Widze, że dzisiaj kurczak 🙂 fajny przepis, my ostatnio robiliśmy kurczaka na butelce, i też dobry wyszedł, marchewki wyglądaja smakowicie 🙂

  2. Witam, nie wiem czy dobrze trafiłam. (przepraszam że nie na temat w ogóle) Jeśli tak to mam pytanie- czemu nie mogę czytać innych blogów? Czemu są strzeżone hasłami i zabezpieczeniami? „Wygląda na to że nikt nie zaprosił cię do czytania tego bloga”. Bardzo mi smutno jak widzę taki komunikat, no i przede wszystkim- nie rozumiem – po co komu blog dla ilości osób którą jesteśmy w stanie zaprosić (na pewno nie tyle ile zapewni wyszukiwarka i bazy przepisów), tym bardziej że mamy piękną galerie na wykrywaczu smaku?

    • Nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałam – czy chodzi Ci o mój blog? Rzeczywiście niektóre zdjęcia z Wykrywacza odsyłają do mojego poprzedniego bloga, którego zamknęłam z powodów technicznych i teraz, od dłuższego już czasu, mam nowego bloga na wordpressie. Niestety, nie zmieniłam wszystkich linków, żeby nie robić zamieszania. Nie ja o tym decyduję, tylko moderatorzy Wykrywacza, którzy i tak mają sporo roboty. Za problemy przepraszam, a jeśli potrzebujesz jakiś przepis, to chętnie służę pomocą 🙂

Don't be shy, leave a comment :)