Fajitas el diablo – Carràmba!

Carràmba!– to mówiłam wcześniej, kiedy było zimno i nieustannie siąpił deszcz. Wczorajszej nocy wszystko się odmieniło. Poprzednie ustawienia skasowali bezpowrotnie, naprawili system, fejsbuk działa i mamy w końcu piękną pogodę! Lato prawież 🙂 – o czym uprzejmie donoszę makiem, rumiankiem i pszczółką od tyłu.

Ciepły, słoneczny dzień, właśnie taki jak dziś, warto rozpocząć porządnym śniadaniem.Mam ochotę na Fajitas el diablo – powiedział Seth Gecko przekraczając próg baru Titty Twister”. Hiszpańskiego języka nie znam, ale diabelsko mi się podoba i chętnie pobrałabym jakieś nauki, gdyby nie fakt, że muszę szlifować swój francuski i podtrzymywać angielski na przyzwoitym poziomie. Gadam więc we wszystkich znanych mi narzeczach z kim popadnie i pozostaje mi tylko marzyć, żeby mój wredny sąsiad z dołu się ulotnił, a jego miejsce zajął jakiś przystojny FERNÁNDO, MIGUEL lub inny HOMBRE, ech….

Fajitas el diablo to po prostu tortille podane na ciepło z jajecznicą, boczkiem i grillowanymi pomidorkami. Do tego pyszne młode ogóreczki i przyprawa cheveux du diable, o której już wcześniej Wam pisałam. Całość nie jest zbyt ostra, więc można do jajek dodać ciut ostrej papryki. Ja, ze względu na walory estetyczne i chęć poczucia smaku jaja, tą czynność pominęłam . Piekielnie dobre śnadanie to było!

Fajitas el Diablo

{ porcja dla 2 osób }

  • 4 lub więcej jaj od szczęśliwej kokoszki
  • 2 tortille, najlepiej  pełnoziarniste
  • 125 g pomidorków koktajlowych
  • 4 ogórki
  • 200 g boczku wędzonego ( w paseczkach lub w plastrach )
  • 20 g masła
  • 100 ml śmietany
  • pieprz i sól
  • opcjonalnie: odrobina oliwy, cheveux du diable, ostra papryka i zielona cebulka
  1. Usmaż boczek na grillowej patelni. Jeśli jest chudy, dodaj odrobinę oliwy lub oleju. Po usmażeniu przełóż boczek na papierowy ręcznik kuchenny i odsącz nadmiar tłuszczu.
  2. Na tej samej patelni  podsmaż pomidorki przekrojone na pół.
  3. Tortille możesz podgrzać na patelni lub w piekarniku ( 10 minut w 180° ).
  4. Wbij jaja do miseczki, przypraw pieprzem i solą, wymieszaj z „diabelskimi włosami”.
  5. Na patelni rozpuść masło. Wlej jaja i śmietanę. Mieszaj i smaż jajecznicę do uzyskania ulubionej konsystencji.
  6. Przełóż jajecznicę na gorące tortille, udekoruj grillowanymi pomidorkami, ogórkami i boczkiem. Ewentualnie posyp szczypiorkiem / zieloną cebulką. Jedz na ciepło, smacznego!

7 thoughts on “Fajitas el diablo – Carràmba!

  1. Tez niedano odswiezalismy sobie „Od zmierzchu do switu” – przezabawny!
    A Diablo kojarzy mi sie ostatnio tylko z jednym 🙂

Don't be shy, leave a comment :)