Tarta z brzoskwinkami – najłatwiejsza

Nie zliczę ile to już niedziel mam na karku, ale tej wczorajszej wprost nie wyobrażałam sobie bez kawałka świeżutkiego ciasta. Najlepiej z owocami, mięciutkiego, pachnącego, wprost rozpływającego się w ustach! Pomyślałam o tej tarcie.

W oryginalnym przepisie wykorzystano morele, ale brzoskwinie też świetnie się nadają. Równie wspaniale smakowałaby z gruszkami, podana z gałką lodów czekoladowych. Przepis jest zdecydowanie godny polecenia – tartę robi się ekspresowo szybko, nie potrzeba do niej zbyt wielu składników i jest bardzo BARDZO smaczna!

Tarta brzoskwiniowa na cieście francuskim

  • porcja gotowego ciasta francuskiego
  • około 4 – 6 brzoskwiń, w zależności od wielkości
  • 1 żółtko + łyżeczka wody
  • 4 opakowania cukru waniliowego
  • cukier puder do posypania tarty
  1. Piekarnik rozgrzej do temperatury 180° C.
  2. Z ciasta francuskiego uformuj prostokąt mniej więcej o wymiarach 15/35 cm. Umieść go na papierze, na kratce z piekarnika.
  3. Posmaruj ciasto jajkiem rozbełtanym z łyżeczką wody.
  4. Na wierzchu ułóż brzoskwinie pokrojone w ćwiartki, lub mniejsze cząstki.
  5. Całość posyp obficie cukrem waniliowym.
  6. Wstaw tartę do piekarnika na 12 – 15 minut.  Na sam koniec możesz lekko podnieśc temperaturę, uważając, by nie przypalić ciasta.
  7. Po upieczeniu posyp tartę cukrem pudrem. Podawaj na ciepło, lub w temperaturze pokojowej. Najlepsze na ciepło, z lodami waniliowymi, smacznego!

Na podstawie przepisu z magazynu Zeste, Nr 7

22 thoughts on “Tarta z brzoskwinkami – najłatwiejsza

  1. Witaj, widzę ze jesteś na foodgawkerze jakby co polecam ci też tastespotting i tasteology.com Zdjęcia cudne tęz chce umiec takie robic..cały czas walcze ze swiatlem i sie go ucze pozdrowienia od fellowblogerów klfoodblog.com

    • Wiem, ale szczerze mówiąc nie mam czasu się tym wszystkim zajmować. Nie muszę mieć miliona fanów, lubię tych, co już mam 🙂 Np. na tastespotting mają bardzo duże wymagania z tego, co zdążyłam się zorientować. Ja robię zdjęcia „na oko” i z lenistwa nie poświęcam zbyt dużo czasu na aranżacjię, a potem mam nerwy, bo widzę minusy. Powodzenia w walce 😉 Pozdrawiam serdecznie!

  2. Wczoraj wdrukowałam przepis. Dzisiaj zrobiałm zakupy i to wszystko z pełna premedytacja 😉 aby ja upiec. Wyszła wspaniala. U mnie z nektarynkami. Prostota jej zachwyca. Lody – sa kropka nd „i”.
    Dziękuję 😉
    Majenka

Don't be shy, leave a comment :)